Aj mitt lillfinger!

0kommentarer

Jag är skadad. Ja, inte så väldigt allvarligt men det begränsar mig och varken sambo eller blivande doktor Dolk tycker särskilt synd om mig så därför skriver jag här. För att få sympati.
Saken är den att gummistövlar i en svårframkomlig skog kan göra att man halkar, och det gjorde jag. Såg när jag tog emot mig med handen att lillfingret liksom inte hamnade där resten av handen hamnade. Det kunde gått riktigt illa, jag kunde ha brutit det så jag får väl vara glad för det. Men det gör riktigt ont och det är svullet, för att inte tala om hur begränsad jag blir. Svårt att skriva (jag som har uppgifter till måndag!), svårt att lyfta, svårt att växla när jag kör osv osv. Dessutom är det höger hand så hälsa på nån den närmsta tiden kan jag nog inte. Jag är skadad. Ja, inte så väldigt allvarligt men det begränsar mig och varken sambo eller blivande doktor Dolk tycker särskilt synd om mig så därför skriver jag här. För att få sympati.
Saken är den att gummistövlar i en svårframkomlig skog kan göra att man halkar, och det gjorde jag. Såg när jag tog emot mig med handen att lillfingret liksom inte hamnade där resten av handen hamnade. Det kunde gått riktigt illa, jag kunde ha brutit det så jag får väl vara glad för det. Men det gör riktigt ont och det är svullet, för att inte tala om hur begränsad jag blir. Svårt att skriva (jag som har uppgifter till måndag!), svårt att lyfta, svårt att växla när jag kör osv osv. Dessutom är det höger hand så hälsa på nån den närmsta tiden kan jag nog inte.
Jag är skadad. Ja, inte så väldigt allvarligt men det begränsar mig och varken sambo eller blivande doktor Dolk tycker särskilt synd om mig så därför skriver jag här. För att få sympati.
Saken är den att gummistövlar i en svårframkomlig skog kan göra att man halkar, och det gjorde jag. Såg när jag tog emot mig med handen att lillfingret liksom inte hamnade där resten av handen hamnade. Det kunde gått riktigt illa, jag kunde ha brutit det så jag får väl vara glad för att det inte gick fullt så illa. Hade just sett snyggt ut, första dan i stugan och jag bryter lillfingret. Men det gör riktigt ont och det är svullet, för att inte tala om hur begränsad jag blir. Svårt att skriva (jag som har uppgifter till måndag!), svårt att lyfta, svårt att växla när jag kör osv osv. Dessutom är det höger hand så hälsa på nån den närmsta tiden kan jag nog inte. Om jag försöker klämma ihop lillfingret mot handen och skriver långsamt på tangentbordet går det någorlunda bra. Det gäller att inte bli för exalterad bara för då far fingret iväg och petar ut som om man var en fin dam med tekoppen i handen. Och det gör ont.
Ikväll ska det packas in prylar i stora bilen. Jag funderar redan nu på hur jag ska kunna bära, hur jag ska greppa med den andra handen och undvika att använda den högra. Har ni tänkt på hur mycket mer man faktiskt använder höger hand? Ni som är högerhänta alltså. Sen var det ju det där med IKEA. Tänkte att jag skulle åka dit och köpa två madrasser om det nu går. De kan väl inte vara så tunga ... och ska jag verkligen köpa dem nu? Å andra sidan så ska vi ju ta den stora bilen upp och det vore väl synd om den går tom.
Tänk vad ett lite finger ändå är viktigt. Man tror att det bara hänger med där utan någon som helst viktig funktion. Tills man skadar den, då är det den där lilla lilla saken som begränsar. Småsaker.

Kommentera

Publiceras ej