Vi har varit på kattutställning i Gävle

2kommentarer

Det är internationell kattutställning i Gävle och vi tog en lång promenad dit i blåsten. Som tur var så är det plusgrader, men tyvärr så kändes inte promenaden så skön som man hade velat. När det blåser kan man inte prata med varandra och isen ligger fortfarande kvar bitvis på gångvägen så det blev broddar på, broddar av, broddar på, broddar av ...
Och in på Gävletravet som idag var invaderat av vackra katter. Inträdet var inte mer än 40 kr för vuxna och änu billigare med tidningskortet. Men jag saknade annons i tidningen. Hade man glömt bort det? Arbetarbladet gjorde en artikel i fredagstidningen därför visste jag om att det var men GD har inte gjort någonting (än, det kommer lite imorgon) och det fanns inte ens med på vare sig idagsidan (AB) eller GDguidar dig. De sista två sidorna är ju gratis så där har man missat något. Med tanke på att det var internationell utställning så var jag lite besviken på att man inte hade roligare lokal att hålla till i. Den här kändes trång och inte alls så trevlig som en sån här utställning skulle kunna vara värd. Hade också förväntat mig lite mer försäljning. Om ekonomin är ett problem så är ju försäljare ett sätt att få in pengar om man lockar dit dem och samtidigt låter dem betala en liten slant för att stå där. Det fanns ett företag som sålde väldigt fina hängmattor, skynken och sovbäddar för framför allt burarna men som man skulle kunna ha hemma också. Det är en tjej som syr och hängmattorna fastande jag för så nu har jag fått en idé, i veckan kommer nog symaskinen fram.
Lite missar:
Det är spännande att vara på utställning.
Men man kan också bli väldigt trött.
Domarna gör en ordentlig bedömning
Det var svårt att fota med ett galler ivägen, kameran ville gärna fokusera på gallret istället för den som var innanför.
Å så min favorit - Ragdoll! Skaffar jag raskatt någon gång i framtiden så blir det nog en sån.
Såååå vacker....
.... men förstås, vackraste damerna finns ju hemma hos oss även om de inte är meriterade för utställning med för många tår, övervikt och fisande *ha ha*.

2 kommentarer

Mamma Mia

06 Mar 2011 09:55

Visst är det något särskilt med kattutställning. Som sagt man måste vara väldigt aktiv som besökare för att få ut något. Söta kissar i alla fall! Förbaskade galler, det är alltid i vägen! hehe



Mia

Anna

06 Mar 2011 10:25

Tyvärr så var det faktiskt inte så lätt att ens vara aktiv som besökare i den här lokalen. Upplevde att både besökare och utställare tyckte att det var trångt och att det inte gav en bra stämning. Pratade med några men överlag så uppfattade jag dem som inte så inbjudande till samtal. Trångt och mycket folk gjorde nog att inte bara katterna var trötta och det var svårt att "visa upp" sina missar (förutom för domaren)

Kommentera

Publiceras ej