Mellanlandning i Berlin

2kommentarer

Upp och ner, så hamnade vi i Berlin och på flygplatsen Tegel. Hotellet ligger ju i närheten av flygplatsen och vi som gärna promenerar tänkte att det kan vi väl göra.

hmmm... det låg ju inte riktigt nästgårds, flygplatsen sträcker sig tydligen ganska långt, så det blev en rejäl promenad på ca 5-6 km. Men efter att ha rest och suttit still (förutom de raska stegen till terminal 2) så var det riktigt skönt. Sen att vi troligtvis gick liiiite längre sträcka än man hade behövt eftersom vi gick åt fel håll först, ja, det gör inte så mycket.

Checkade in på ett helt okej hotell. Beställde frukost eftersom det inte ingick. Frukosten var jättefin men så här i efterhand så har vi kommit fram till att vi lika gärna kunde tagit frukosten på flygplatsen. Mest för att vi inte hann njuta av den ordentligt. Men om man har Arlanda i bakhuvudet så är inte det första alternative, då tänker man dyrt och lite trist, men så var det inte. Bra att veta till en annan gång.

Naturligtvis gick det en buss till flygplatsen inte långt från hotellet så den bestämde vi oss för att ta när det skulle bli dags för det. Hittade ett stort Kopfland som vi intog och ganska raskt bestämde vi oss för att gå lös på nåt vin, nån öl och en massa goda tyska korvar plus ost istället för att ge oss ut på restaurant. Vi var ju faktiskt lite trötta. Vet ni att man kan köpa färdigkokta ägg i tyskkland?! Inte nog med det, de är vackert färgare i rött, orange, blått och grönt och dessutom kanongoda. Tänk om det hade funnits i sverige - vilken hit!

Vår

I tyskland dubbar man förresten alla filmer. Futurama och CSI på tyska är en hit. Ja, i alla fall den första, den andra hängde jag inte riktigt med på. Men det kan berott på vinet förstås.

Stegräknaren fick följa med eftersom runkeeper inte riktigt funkar och den slutade på 12533 steg (eller 9,5 km).

Ja just det, det här med resfeber .... nej, jag känner inte av så mycket resfeber som jag skrivit tidigare men, när vi sitter på flygplatsen klockan 07:00 och ska ta oss genom säkerhetskontrollen och sambon säger "jag hoppas du tog mitt pass för jag vet inte var det är". Då, blir jag lite nervös, framför allt när jag vet att jag för en gångs skull inte tog passet. Väl inne (märk väl!) sitter vi med en kopp kaffe då sambon börjar leta igenom väskan och är helt övertygad om att det ju låg i det där facket .... I min hjärna snurrar tankarna, kommer vi att behöva visa passet nån gång? var? jo fasiken, i incheckningen! Och det är då JAG kommer ihåg att han stoppade passet på sig när vi skulle ut och shoppa kvällen innan.

Han hittar det *pust* - sånt kan göra mig nervös. Men nu är vi på väg mot Krakow!

I väntan på att flyget ska gå finns det gratis tidningar av diverse sorter. Kunde bara inte låta bli att ta den här bilden medans vi väntade (han sitter i massagefåtöljen, och med benen i kors)

2 kommentarer

Svärsonen

18 Feb 2011 19:40

Behöver jag nämna att jag redan packat mitt pass inför Florida-resan i sommar? Jag får magsår av er framförhållning, eller snarare brist på den. :D

Dotter

19 Feb 2011 08:08

Åh nej, typiskt Kenneth! Och karlar (men det måste vara duuu som har lagt det någonstans...)... Men att ni kom igenom säkerhetskontrollen ändå ;). Skönt att det hittades tillslut, även om ni kommit ombord på planet så vill man ju komma hem när man väl ska åt det hållet. Undrar om Kenneth skulle kunna övertygat dem om att han var svensk ändå :D.

Kommentera

Publiceras ej