Sjuk!?

1kommentarer

Så fort någon på jobbet är sjuk blir vi misstänksamma - är det svininfluensan?! Som på nålar går vi runt och undviker varandra, spritar händerna och låter bli att hälsa. Men vem kan skydda sig när man sitter i en korridor där folk kommer och går hela tiden, där vi är minst 30 pers som fikar vid samma tillfälle, tar i samma handtag osv. Nä, man bara hoppas...

... Och så blir man sjuk. Mådde tjyvens för två veckor sedan med ont i ögonen (röda) och konstig i magen. Men jag hade inte tid utan försökte ignorera. Om det nu är möjigt. Veckan efter mådde jag i alla fall bra och tänkte att det var över. Och så vaknar jag en söndag och mår illa, har feber, värkande rygg och otroligt trött. Kan det vara ....???

De typiska symptomen för svininfluensan enligt sjukvårdguiden är:

- plötslig feber (hög kroppstemperatur på 38 ° C eller över), och

- en plötslig hosta.

Andra vanliga symptom vid svininfluensan kan vara:

- huvudvärk

- trötthet

- frossa

- muskelvärk

- ledvärk

- diarré och orolig mage (ev. kräkningar)

- halsont

- rinnande näsa

- nysningar

- aptitlöshet

Viktigt är att ta tempen då feber är ett av de viktigaste symptomen på svininfluensa. Om dessa symptom stämmer in kan du ha svininfluensa.


.............*hmmm* ......... vad ska man säga? ........ än så länge har jag inte alla symptom så det kanske är nåt annat jag drabbats av. Hoppas.


1 kommentarer

Gun

20 Oct 2009 07:04

Krya på dej! Hoppas det inte är grisflunsan.

Kram

Kommentera

Publiceras ej