Frukost? någon?

0kommentarer

Jag har aldrig varit någon stor frukostätare. Fast frukost måste jag äta, för en dag utan skulle få mig att må dåligt. Men jag behöver vakna innan jag sätter mig vid ett bord och äter. Problemet för mig är att jag går upp klockan 5.10 för att ta bussen 5.50. Ska jag hinna med bussen måste jag gå senast 5.35. Ja, är man lite bra på matte så inser man att tiden är knapp och den går åt till att kliva in i duschen, klä på sig och slänga ner en matlåda i väskan innan man låser dörren och går. Skulle jag äta frukost innan jobbet måste jag gå upp mycket tidigare och jag tror ändå inte det skulle funka, det är för tidigt på dagen. Så hur löser jag det här då? Det finns de som äter på jobbet när de kommer dit, men inte på min avdelning så det känns inte okej. Så, vad göra?

Man kan börja morgonen med en kopp te med en ½ dl grädde i. Sen till 9-fikat har man 2 st ägg med sig som man knäcker ner i en burk (har en kanonbra passande rund burk) tillsammans med lite riven ost och lite vatten. Blanda runt, in i mikron ca 2 min och voila! En jättegod och mättande liten omelett (eller vad man nu ska kalla det).

Vänta lite nu, hade du kommentarer på det där? Jo jo, försök inte, visst sa du nåt, eller var det så att du tänkte - va grädde!!! Till frukost!!!  Försök inte, det är klart att du tänkte nåt sånt *ha ha*. Då ska jag tala om för dig vad min frukost innehåller: Den innehåller 397 kcal, 19 g proteiner, 2, 5 g kolhydrater och 34 g fett. Ja, vill man lägga till lite skinka eller färdigstekt bacon blir det förstås lite mer.

Ja ja, okej, du kanske inte tycker det verkar vara en bra frukost. Men som alternativ så kan du ju ta en kopp kaffe/te med mjölk, en (1 st!!!)  hård macka med bregott och ost. Den frukosten innehåller 461 kcal, 14 g proteiner, 47,5 g kolhydrater och 22 g fett.

Så vad säger du nu *ler*. Vad väljer du och vilket tror du mättar bäst?

Ja ja, okej då, skippa grädden kaffet så blir det ännu färre kalorier. Men då kanske du inte är mätt fram till lunchen klockan 12.00. Å andra sidan kan du ju ta en klick bregott i ägget så är det fixat.

Go for it!
   

Kommentera

Publiceras ej