Distanserad distans..

0kommentarer

Idag skulle jag börja plugga en kurs på högskolan i Gävle på distans. Skulle... kommer att... men.... jag kan inte logga in!!! Hela kursen går på internet och då krävs det att man loggar in på nåt kallat för blackboard. Denna blackboard provade jag på förra hösten när jag läste projektledning. Den funkade inte då.  Inte om man körde firefox som jag gör. Detta ska vara åtgärdat nu.... hoppas jag. Så varför kan jag inte logga in? Jo, för jag har redan tagit ut en användare tidigare (förra hösten alltså) och man får bara göra det en gång. Tror ni att jag minns vilken användare jag har? Knappast eftersom den inte var självvald och bestod av nåt kryptiskt typ ht07ahblabla. Sen har vi det där med lösenord - inte en chans att jag minns. Minns inte ens om den var självvald eller bestämd av någon it-avdelning. *suck* Det finns ingenstans där man kan skriva i sin mailadress eller liknande, alltså en länk för den som glömt sitt lösenord osv. icke sa nicke, nä här krävs att man skriver ett mail till it-avdelningen som arbetar ideellt verkar det som och som arbetar mellan 9 och 15.

Suck! Jag får förhoppningsvis skriva in mig imorgon. Om det funkar med firefox och om jag fått support från den ideella supportavdelningen. Tills dess får jag läsa lite i min litteratur.

Vad jag ska läsa? Ledarskap, bara för att det är kul och intressant. Inte för att bli chef eller ledare. Däremot ska jag granska mina chefer *he he* jag har ju så många.

 

Kommentera

Publiceras ej