Läget på stegkontot sista januari

1kommentarer

Kineserna säger att för en god hälsa ska man gå 10.000 steg om dagen. Det har inte jag gjort och jag inser att för att göra det så krävs det en hel del ansträngning. Nä, mitt mål den här månaden har varit att komma upp i 7.000 steg/dag. Vissa dagar har jag gjort det, någon dag ända upp till 11.000 och (botten-) rekordet gjordes på nyårsdagen med 558 steg (det ni!!!). Att vara sjuk som jag varit i veckan gör att man hamnar klart back på stegkontot så jag har en hel del att ta igen. I snitt, om man ser till hela veckan, så har jag traskat ca 7.500 steg/dagen, trots sjukdom och nyår så i det stora hela är jag ganska nöjd.

Var det Växjö du tyckte jag skulle gå till Mia? Ja, jag är på väg. Just nu har jag kommit 117 km (= 234.212 steg) vilket innebär att om jag inte tar vägen via Stockholm (gillar inte motorvägen) så har jag nu precis passerat Sala. Med bil hade det enligt googlemaps tagit 1 tim å 56 minuter. Mig har det tagit en månad. Vad säger du om att möta mig på vägen? Jag går via Norrköping, bara så att du vet så vi inte missar varandra :-)


1 kommentarer

Mia

02 Feb 2009 13:03

Åhå du,så du tycker jag ska rycka ut o möta dig i Norrköping! Nä, jag tror inte Nalleman vill gå så långt (för matte får ju inte gå ut o gå ensam inte). Så vi kan väl säga som så att jag möter dig vid infarten till vår gata.....:-)



Traska på du! Heja heja

Kommentera

Publiceras ej