Ibland får jag så..

0kommentarer

Vissa kvällar när jag har lite svårt att somna kommer tankarna farandes. Såna där om att man skulle ta itu med rummet där nere och göra klart det, eller varför inte sätta upp den där hyllan i biblioteket. Nej, jag ska nog äntligen röja i rummet där uppe, stryka alla kläder, åka till loppisen .... osv. Sen somnar jag med en massa roliga idéer och lust att ta itu med... imorgon. Men vad är det som händer under natten? Istället för att vakna utvilad och pigg vaknar jag trött och utan energi. I alla fall energi för att ta itu med allt det där som kändes så bra igår kväll.

*hmmm*

Å så kommer den där tanken att man borde kanske ta ledigt en vecka, då skulle jag nog orka göra allt det där som behöver göras. Eller.... är det kanske så att det här huset är en energitjuv? *hmm* misstänker att det kan vara så. Nej, jag ska nog göra upp en liten lista, en lista med vad som behöver göras och sen bestämma mig för att ta en sak i taget, i lagom takt. Listor får aldrig bli en börda, bara ett sätt att få ordning och slippa hålla allt i minnet.

Nästa helg kanske det händer lite saker. Då ska sambon bort och dotter med pojkvän kommer på besök. Har en tanke som ska skrivas upp överst på listan... eller vänta, det ska nog stå som nummer två. Överst ska jag nog skriva loppis och faktiskt åka iväg me de där sakerna, kläderna jag skulle lämnat för ett år sen *flin*. Innan jag kommer i dem igen menar jag. En tur till loppisen kan ju bli lite kul för dottra också och så ska jag se om den där spegeln finns kvar fortfarande, den skulle kunna göra sig i badrummet faktiskt.

Sambon vet inget. Det blir liksom lite som det där med "familjen kommer...", ni vet programmen på teve. Ingen fara att han misstänker nåt, han läser ändå aldrig min blogg *ler*.

Hepp!

   

Kommentera

Publiceras ej