En promenad runt kvarteret kanske?

2kommentarer

Jag har utmanat två kollegor på jobbet om vem som går längst under februari. Den som kommit längst blir bjuden av de andra på lunch. Så igår började vi. Trots att jag gick en promenad så kom jag inte upp i mer än 6.300 steg. Kan ha nåt att göra med stillasittande arbete i 6 timmar och sedan 1½ timmes chattande med mina distanskursare. Inte hade jag räknat med att en av tjejerna lyckats traska in 12.000 steg - det är ju en hel dag till! Så nu ligger man back minsann. Å andra sidan så är det 27 dagar kvar så jag har allt chansen att komma ifatt. Men ärligt talat så tycker jag nog att det roligaste var hur taggad hon är (hon med 12.000 steg) för hon behöver verkligen en sån här pusch. Och så får man ju själv lite skjuts på köpet.

För att göra stegandet lite roligare kan man gå in på stegräknare.se och välja någon av knapparna till höger - omvandlingtabellen eller varför inte promenadvägen. Där kan ni se hur många steg jag måste gå för att komma till Växjö till exempel. En annan intressant sak att testa är på omvandlingstabellen där man kan knappa in mat, dryck eller godsaker. Prova med popcorn 100 gram som viktväktarna hävdar är ett så bra snacksalternativ och kolla sedan på cashew nötter eller jordnötter. Säger bara... intressant. Annars kan man ju testa och omvandla en halvtimmes moppande av golvet till steg, kan inspirera till lite städning hemma kanske. Eller så kan man ju satsa på ett gympapass, om man ligger väldigt back på stegkontot. Förresten, testa och se vad som händer om du väljer att ta en extra promenad på säg 15 min varje dag. Då inser man att en promenad "med hunden" är värd mycket. Så - varför inte ta en tur runt kvarteret med jycken.... eller kanske katten *he he*.

                     

2 kommentarer

Svärsonen

02 Feb 2009 19:56

Jag har ju faktiskt en stegräknare här bredvid mig. Man kanske skulle haka på utmaningen.



Å andra sidan, varför i hela fridens namn skulle man vilja gå till Växjö?

Mia

03 Feb 2009 08:48

Man går till Växjö för att jag bor här, hehehe!!!! Min kära kära kära vän sen 42 år bor för långt bort!!!!!! Men vi har haft hav mellan oss o ändå hållt kontakt, å det var innan www fanns. Så vi kan väl gå per stegräknare till varandra också. Fast nu går jag ju som sagt inte så långt så jag får väl ta med mig en pinnastol o sätta mig och vänta.....

Kommentera

Publiceras ej