Hallå, var ligger hittegodsavdelningen för bortappade saker?

0kommentarer

I lördags tappade jag min röst. Ja alltså, den var med mig på dan när vi lyssnade på ett rockband och på kvällen när vi åt middag med vänner. Den följde till och med mig hem så vitt jag kommer ihåg men på söndag morgon var den borta. Någon yttrade lite sarkastisk att "hur kan man tappa rösten när man lyssnar på ett rockband?". Och det är klart, jag lyssnar ju inte med halsmandlarna, men bredvid mig stod två vänner jag inte sett på väldigt länge. Och självklart pratades det. Ännu mer pratades vid middan och med tanke på min förkylning så behövde jag ta det lugnt för jag vet sen tidigare vad följden kan bli. Men det är ju himla svårt att bara sitta tyst utan att det tas på fel sätt, så jag var väl så att säga artig antar jag *ler*.

Igår kom jag till jobbet och försökte få mina kära arbetkollegor att låta bli att prata med mig. Hur lätt är det? Inte. Inte nog med att jag försöker undvika prat, när jag pratar så är det ingen som hör vad jag säger med den påföljden att jag måste upprepa mig. Jag måste prata dubbelt så mycket alltså *suck*.

Igår kväll var vi på Whiskyprovning - Bunnahabhain. Låter som nåt Indiskt men är en Islay whisky. Inte så rökig som de vi brukar dricka men ganska så trevlig i alla fall. Och faktiskt.... tycker jag nog att rösten återhämtat dig en aning....

Kommentera

Publiceras ej