Aaaaaatcho!.... *snörvel*......

2kommentarer

Förbaskade höstbaskilusker. Här försöker man stå på benen men icke, i måndags fick jag krypa ner till dator och skicka iväg ett mail till jobbet om att jag skulle stanna hemma. Men jag har inte tid! Låg i sängen hela dagen och tyckte väl att livet återvänder... tills natten då halsen började värka. Igår blev ännu värre. Och idag var jag faktiskt tvungen att gå till jobbet, det finns inte tid att stanna hemma. Så idag har jag inte bara varit på jobbet och kännt mig uschlig utan även jobbat över. ja ja... så är det ibland. Fast jag ska inte klaga för mycket för jag har börjat på ny avdelning med nya arbetsuppgifter och det är kanonkul. Vi har ett nytt datasystem som ska införas om bara tre veckor. Tills dess ska jag förhoppningsvis lyckats sätta mig in i det och ha blivit lite bättre än alla andra eftersom jag är en av två personer som ska vara support och superanvändare. Ja, det eller kicken antar jag *he he*

Det har alltså inte varit tomt på händelser här utan snarare tvärtom, mycket har hänt, kanske så mycket att jag inte kunnat formulera det här. Jag lovar inget men ska försöka uppdatera med några saker, snart.

Förresten, imorgon åker dottern med sambo på Caribienkryssning. Helt otroligt och så himla kul för dem att göra nåt så annorlunda. Jag är verligen glad för deras skull. Själv fanns det inte på kartan när jag var 22, då levde jag ett helt annat liv.....

2 kommentarer

Mia

23 Oct 2008 10:21

Uschiamej, förkyld är inget kul och värre blir det när man bara måste jobba! Va fan är det för samhälle vi har skaffat oss, ska man inte kunna vara sjuk eller ledig?????????? Är alla som jobbar oumbärliga? Skulle inte tro det men arbetsklimatet talar ett annat språk.



Så din dotter åker på kryssning, å min tänker åka iväg i ett helt år eller mer. Som au pair i USA....Bara hon blir antagen. Jaja de gör som de vill de små liven.

Sonen bor ju i Anderstorp och går på motorsportsgymnasiet och har skaffat sig tre jobb dessutom, ett på gokart-banan, ett på motorbanan att bärga de som kört av med "ratta-själv-formel-1", samt att han jobbar i en mc-butik och svetsar ramar. Snacka om en grabb med framåtanda!

Tur att du och jag finns här i alla fall, stadigt och stabilt med båda fötterna i myllan!



Ett pigga-upp tips; har du sett Patrik 1,5? Vi såg den i går på bio och det var en så rolig och mysig film som samtidigt speglade relationer människa-människa samt villa-livet på lilla gatan. REKOMMENDERAS VARMT!



Kram på dig gumman!

/mia

Ms Chevelle

27 Oct 2008 08:38

Och vem är det som tittar in i din blogg då?

Jo, det är måbra Anna eller är det du? blink



Förkylning är då inte skoj, faktiskt har jag klarat mig bra peppar,peppar... men det är ju den årstiden och man hör ju på nyheterna hur de varnar för influensa hit och dit....



Krya på dig nu så du får allt på plats så du kan ta hem det där på jobbet, nu har du ju vart där ett tag så du borde väl kunna hänga kvar ett tag till tycker jag!!

Var rädd om dig nu!

Kram

Kommentera

Publiceras ej