När ödet spelar med....

3kommentarer

I flera år så har jag sagt att i november skulle jag vilja ta semester och resa iväg någonstans. Då, när det är som mörkast och svårast att ta sig upp ur sängen. Men inte har jag kommit iväg inte. Nä, istället har jag än en gång konstaterat att jag verkligen skulle behöva den där resan. Så i år när sommarsemester led mot sitt slut sa jag till sambon att NU, i år, ska vi väl åka iväg? Snabbt som attan såg jag till att våra kalendrar på jobbet blev bokade som lediga vecka 45. Och jodå, han var med på noterna, men så där som det kan bli ibland så blev det ingen riktig diskussion om vart. Inte mer än att han ville åka till ett varmt ställe och jag egentligen tyckte att det inte spelade så stor roll, bara vi kom bort och fick ledigt. Jag började i alla fall att titta runt lite och var inne på Sterlings hemsida eftersom vi åkt billigt med dem till bl.a Tjeckien förut. Åh... en resa till Rom, dit som jag alltid velat åka, den skulle inte kosta mer än 1500kr/person. Mitt i allt detta funderandet och planerandet (som var lite halvhjärtat faktiskt) så fick jag nya arbetsuppgifter på jobbet. Jättekul! Fast, det innebar ju att den där veckan som jag hade bokat som ledig i outlooken, den var ganska snart fullbokad av kurser och möten, fastän jag hade lagt in "frånvarande". Så jag flyttade ledigheten en vecka... å sen en vecka till .... Ganska snart så insåg jag att den där ledigheten, den funkar inte riktigt i år, det är alldeles för mycket som händer och jag behöver vara på plats på jobbet. Alltså bokade jag av i kalendern och flyttade tanken till "kanske januari?".

Och så ser jag rubrikerna i veckan - Sterling i konkurs! Va!? Just precis den här veckan då vi hade tänkt att åka. Det måste vara ödet som haft ett finger med i spelet för ingen kan bli gladare än jag nu när ledigheten blivit uppskjuten tills vidare. Det kunde ju lika gärna varit vi som stod där med obrukbara biljetter och en längtan efter semester. Nä, det var nog inte meningen att vi skulle resa i år.... tack och lov....men nästa år, då ska jag resa en vecka i november.

3 kommentarer

Anonym

03 Nov 2008 16:46

Ibland kan man ha en "rasande tur" (Taube-citat)- eller hur?!

I november nästa år är du säkert ledig och njuter tillsammans med Kenneth på något fantastiskt ställe.

Jag håller tummarna under nästan hela 2009 - fram till november. Det passar att i november fara till en storstad - ROM, PARIS, ATEN..... för fr o m slutet av oktober och några månader framåt kan det vara heelvetiskt blåsigt vid många av Medelhavets populära strandorter.

Ni har naturligtvis följt turturduvornas lyxkryssning. Jätteroligt att dom förlovade sig!

Har du nå´nsin varit förlovad? Det har jag aldrig varit. Förr var det ju jäkla märkvärdigt och se´n skulle ju en förlovning följas av lysning och lysningskalas (då de tu skulle få presenter av diverse slag - tre tekannor, fyra soppterriner, sex dussin kökshanddukar och ett antal omaka silverkandelabrar.......

Visst är Kenneth medlem av den celebra Kenneth-klubben för alla som stavar sitt förnamn med "h"

på slutet???

Nu är jag så nyfiken på huruvida Jessica fått besked om det blir KS eller Akademiska! Berätta när du vet något.

I dag har jag varit hos min ortoped som kom hem från en dryg veckas vistelse i New York och Washington. Hon och hennes man (pensionerad operasångare från Operan i Reykjavik(!)) har varit där och sjungit i bl a tre kyrkor i New York.

Hon gav mitt högra knä ett rejält sprutstick så nu kanske jag slipper mina helvetiska plågor ett par dygn.

Herregud! Vilken lång kommentar detta blev!!!!!

Men så kan det bli när en gammal ensam o handikappad käring sätter igång. Vänta får du se om 30 - 40 år. Visst var det väl du som fyllde 40 år nyligen - med syskonträff och räkfest i Tranås????

Vad har du fått av mig som 40-årsgåva? Ingenting - eller hur? Wait and see......

Stor kram till Kenneth och till dig från

dina fantastiska barns gamla farmor

Gittan

Mia

16 Nov 2008 20:06

Ni får åka med oss till Grekland till våren istället!



Förresten du har blivit utmanad! Kolla min blogg

Svärsonen

17 Nov 2008 22:21

Jag kan verkligen rekommendera Karibien så här års! ;)

Kommentera

Publiceras ej