En vårlig dag

1kommentarer

Visserligen har termometern inte visat så mycket mer än +2 men solen har gassat, katten kollat efter om kattmyntan tagit sig än och skatorna kuttrat i träden. Det har känts som en riktigt härlig vårdag. Man blir liksom så där uppåt i humöret och planerar en massa för sitt "nya" eller snarare "kommande" liv. Såna här dagar får jag nästan panik om jag inte får komma ut och få lite sol på näsan. Förstår mig inte riktigt på katten som sitter på trappen och ylar men jag misstänker att det snarare är sällskapssjuka än för att hon tycker det är otrevligt.

Och så går man in på DN's väder bara för att läsa att veckan ska bjuda på snö! Jag som trodde vi hade lagt ner det där med vinter.

1 kommentarer

Mia

21 Jan 2008 08:56

Du får helt enkelt packa ihop dig och flytta till Småland. Här har vi 5-8 plusgrader, mulet o dimmigt men definitivt ingen snö. Vad kul det vore! Du o jag i samma stad igen, efter 38 år!
Kramar till er alla o nospussar till Ofelia!

/Mia

Kommentera

Publiceras ej