...för efter julen kommer fasta.

1kommentarer

Sambon och jag har bestämt oss för en fyradagarsfasta. En vanlig fasta menar jag, inte en religiös utan av hälsosjäl. Ja, alltså, jag trodde att vi hade bestämt det tillsammans, att vi var överens, men när vi närmade oss dag 1 så förklarade sambon att det var jag som bestämt. Tänk vad annorlunda man kan uppfatta saker och ting *fniss*. Kanske var det för att få beklaga sig vid fikabordet på jobbet över sambon som satt honom på "diet", men det bjuder jag på *ha ha*. Hur som helst så har han hängt på.

Vi började igår, fredag, och det är med förvåning som jag kan konstatera att dag ett gick över förväntan lätt. Fastan för vår del går ut på enbart flytande föda. I form av soppor, smoothie och juicer. Min fantastiska råsaftcentrifug fick genast börja jobba med två kilo morötter, äpplen och lite ingefära. Till frukost blev det smoothie på jordgubbar och banan, lunch potatis och purjosoppa, mellanmål smoothie och middag blev det faktiskt ärtsoppa (det var ju nertrappningsdag).
Idag ska här göras juicer och soppa igen och framför allt drickas en massa massa vatten (varmt) med kanske lite ingefära och citron.

1 kommentarer

Mikaela

16 Feb 2008 13:32

jag är alldeles oerhört avis på din råsaftscentrifug. och så blev jag sugen på smoothie, ska jag nog göra till mellis när Oskar vaknar.

Kommentera

Publiceras ej