Han har inte brunnit än..

0kommentarer

..bocken alltså.
Men så klart finns det en sida för den som själv vill titta eller läsa hans blogg - här är han, bocken.

Tro nu inte att det är vacker snö du ser, nejdå, det är snarare en glittrande isbana. Plogbilarna är suveränt duktiga här i stan på att ploga isbanor nämligen. Jag misstänker att de till vardags jobbar i ishallen eller när på en hemlig dröm om att bli upptäckta. Jag för min del avskyr isbanor och staplar som en gammal pensionär när jag tar mig fram. Och varje år är det samma sak. Sambon ger mig en lektion i HUR man ska gå med mjuka ben osv osv. Själv går han i samma raska takt som förut och jag stapplar argsint efter. Men vafasiken! man får väl anpassa hastigheten efter väglaget, säger jag. Inte nog med det, när man kommer hem får man stretcha för att slippa vakna med värkande ben på natten. Men jo jo, jag har ett par broddar och jag tar dem på mig, när jag går på promenad. Inte när jag går till bussen på morgonen eller ska ner till stan och handla.

*suck*

En sak är skön i alla fall och det är att åka expressbussen på morgonen och slippa köra själv i det här vädret. Nä istället sitter jag där och slumrar till en stund innan jobbet börjar. Föresten, det där med jobbet... nu blir jag tvungen att byta arbetsuppgifter igen. Ja jag säger tvungen för det är inte självvalt, snarare har jag sagt klart och tydligt att jag inte vill. Men men, frågan som ställdes var väl mer för sakens skull och inte för att jag hade nåt val. Så vad ska jag göra nu då? *viskar*Kan inte säga *tyst* det är suuuuperhemligt. Företagets högst prioriterade projekt just nu som sitter bakom låsta dörrar och har största sekretess. Och nej, jag tycker inte det ska bli ett dugg spännande. Så var det med det.

Mer spännande är det om jag lyckas nästla mig ur och kan få ett annat betydligt roligare jobb. Vi får väl se vad våren ger....

Kommentera

Publiceras ej