Frankly my dear, I don't give a dame...

2kommentarer

Ja jag vet, stegräknare är väl inte den mest nyaste och hippaste elektronikprylen just nu. Men jag är överlycklig för jag har äntligen hittat en som uppfyller de krav jag ställer och den ska bli min följeslagare under År 2009. Jag tänker nämligen utmana mig själv och se hur många steg jag tar, hur långt jag kommer, under året. Därför har jag investerat i en ny kompis. Sen tidigare i min samling har jag väl en si så där tre stycken. En som funkar och registerar bra men som man väldigt lätt nollställer (*morr*), en som man måste stampa hårt i marken med för att den överhuvudtaget ska registrera och en som gör glädjeskutt bara man sätter sig ner på en stol (jihaaa! 17.000 steg på en dag bara så där). Skillnaden med den här är att den registrerar rätt, går inte att nollställa (det gör den själv vid midnatt), man kan gå tillbaka 7 dagar i tiden och den visar dessutom hur många av dagens steg som gick fortare, i det här fallet kallat aerobics (tjohooo!). Det är helt fantastiskt. I stället för att sitta med dåligt samvete för att jag inte kom iväg på gympapasset så kan jag se att en rask promenad ner på stan faktiskt kan visa sig vara ett aerobicspass på 17 minuter. Snacka om att det känns inspirerande att öka på takten förutom att man vill öka på stegen. Nä, måste säga att det här var en av de bättre julklapparna till mig själv och inför det nya året 2009 vars tema ska bli - utmaning. Året då jag utmanar mig själv.

Är du nyfiken på min investering? Kolla då in här...

2 kommentarer

Mia

30 Dec 2008 22:52

Undrar hur många steg det är till V-ö......?

Mia

30 Dec 2008 22:53

Undrar hur många steg det är till V-Ö.....? ;)



Gott Nytt År kära gamla vän!

Kommentera

Publiceras ej