Tur 2

0kommentarer

Dags att ge sig ut på lite längre tur, ut i obygden. Jag hamnar bakom en van. Ja, roligare kan man ha men visst jag har inga behov av att köra fort, inte än, jag är ju nybörjare. Så jag kör lagligt, håller hastigheten, inga dumma omkörningar, nä jag väntar tills sikten är klar. Jag markerar väldigt tydligt att jag inväntar tillfälle att köra om och så kommer det, jag slår på bilkern, påbörjar omkörningen och ser i backspegeln.... Men va f-n!!! Vad gör bilisten bakom mig??? Han börjar köra om!!! samtidigt! Jösses! Hjärtat i halsgropen, tungan rätt i mun och gasa!

Jag är om, bilisten som låg bakom har också kört om och ligger nu återigen bakom. När skylten för 90 kommer gasar jag upp .... då! kör bilisten om mig och jag blir tvungen att lätta på gasen. Fattar inte att det är sant, vad sjutton försökte han bevisa?

Idiot!!!

Kommentera

Publiceras ej