Men så bra då...eller?

0kommentarer

Jomen, någonting hände när jag satte dit reflexen, jag var inte helt osynlig *ler*.

Tog en tur mot Falun, via småvägar - jihaa!!! Härligt sköna vägar och nästa bara jag där. *hmmm* om nu det är en fördel. För när jag passerat Svärdsjö och kommer ut på den lite större vägen är jag inte längre ensam, på motsatt sida alltså. Möter tre bilar varav en.... *men hallå!*...han kör om. Men hur tänkte han nu? Visst är vägen bredare här men varför tror han att tre fordon ska få plats i bredd? Han tränger ju ut mig i väggrenen, för jag vill ju överleva - jisses! Det här är bara första insidenten. Lite senare kommer jag till en trevägskorsning. Jag befinner mig på huvudled och en bil står till vänster, redo att köra ut. Den ska åt samma håll som mig och det finns inte tillräckligt med avstånd att köra ut innan jag passerat. Ändå! gör den det, i snigeltakt, den gasar inte ens upp i hastighet så jag får bromsa ordentligt för att inte ta bakluckan. Kör om och skakar på huvudet men är ganska övertygad om att hon (kärringen!) fattar noll. Jag är ju bara en sån där "mc-huligan".

Kommentera

Publiceras ej