Fredagsfundra

1kommentarer

Det här blev min fjärde vecka på mitt nya jobb. Fredagar kan det i och för sig vara färre folk där och det är många som väljer att gå tidigare. Tyst och lugnt kan man tro *ha ha* För min del behöver det inte alls innebära lugn, nädå, är chefen där så kan det vara ett himlans liv. Ryktet säger också att det helt plötsligt just på fredagar kan dyka upp alldeles förfärligt viktiga brev eller rapporter som bara måste ut. Hur kan det komma sig??? Men inte idag. Förra fredan var en sån där livlig fredag men idag har han varit borta, chefen. Inte bara han förresten utan alla de andra som brukar låta och synas också.

Idag var också sista dagen för en av våra projektledare. Hon tar sitt pick och pack och drar ner till Helsingborg. Utan att känna en kotte. Häftigt och modigt tycker jag. Och fastän jag bara känt henne i tre veckor (hon hade semester min första) så var det verkligen ledsamt, för hon är en sån härlig och go tjej. En som jag verkligen hade velat lära känna mer. Två härliga kramar fick hon (eller jag) innan hon drog iväg. En härlig ärtig skrattande intelligent vacker ryska. Lustigt va, hur det kan kännas, men hon saknas mig........

1 kommentarer

Mia

23 Sep 2007 21:38

Hej gumsan! Jag har en hemlis att berätta! Janne, Sofi o jag skulle gärna fira jul utanför Sveriges gränser, i klädda endast höftskynke. Jag har letat resor men de är fasansfullt dyra, i alla fall om man vill vara borta både jul o nyår. Pontus protesterar högljutt; jag ska fira nyår med Oscar så det så!
Då kom jag på den genialiska ideen: Jag smygbokar en enveckas resa så kan vi vara borta över Jannes födelsedag! Han fyller ju jämna 45 i år, den gode Jan. Så, hihi, jag har bokat in oss en vecka på Gran Canaria å Janne vet ingenting! Jag har pratat med hans chef så allt är klirrat på den fronten.
Vi kommer att hämta Janne som vanligt på jobbet den 18 december, sätta oss i bilen för att åka och handla det där som man måste handla vid den tiden på året. Men i stället för att svänga in på Maxi så kör vi till Göteborg istället! Nanar på Landvetter hotell och den 19 lyfter vi. Han kommer att få lite ledtrådar i bilen på vägen men det är inte mer. Det blir väl en bra present?!!
Hihihi jag tycker det är så roligt! Nu sitter jag o suckar och visar honom hur dyra resorna är och nu har vi bestämmt att fira hemma och bjuda hit farfar o Karin och Krister o Bodil. Tror Janne ja!
Alla parter håller god min i elakt spel!!!!
Förresten, på min lilla blogg så ser du vad vi pysslar med på fritiden!
Kramar o allt!
/Mia

Kommentera

Publiceras ej