Första tiden...

0kommentarer

.. var jag faktiskt ganska så spyfärdig på det här med mc-körning. Tyvärr. Jag hade pressats och stressats för hårt, alldeles för lång tid. Den sista pressen gällde ju också mitt teoriprov som skulle gå ut den 14 juni. Ja, min uppkörning i september året innan hade ju slutat, eller rättare sagt aldrig börjat, med motorstopp i svängen på uppvärmningen och brutet nyckelben. Det här var alltså min sista chans innan teorin skulle gå ut och innan körskolan skulle byta hoj.

Men körkortet hade jag nu. Och det tänker jag ha resten av mitt liv.

En första tur ut måste man göra och självklart blev det av. Kändes konstigt. Konstigt att köra själv - "får jag verkligen det?" "varför tittar folk på mig så?" "oj, vad vingligt det känns, jag kanske inte skulle ha det där körkortet" ....

Regn, 32 graders värme, studenfirande mm kom emellan, eller rättare sagt fick komma emellan innan jag började köra på "riktigt".

Och det är då man upptäcker saker....

Kommentera

Publiceras ej