Utsikt över grannskapet

1kommentarer

Självklart så står tomten och tittar utåt (mot nya grannen dessutom). Men jag tror inte att bilden hade blivit lika trevlig om vi bara sett ryggen av honom, därför var jag ju tvungen att vända honom om. Dessutom har han planer på att flytta ner en trappa och välkomna eventuella gäster vid ingången. Men först måste hyresvärden (och värdinnan) röja plats och sedan måste kontakten bytas ut för den är så omordern att den bara går in i antika uttag (och ett såndant hittades bara uppe i biblioteket).

Det tar tid och är omständigt att att flytta in. Inte bara för tomtar. Vår nya granne har upplevt en vecka med full förståelse för hur barnen på frostmofjället hade det. De flyttade in utan att ha någon riktig uppvärmning i huset. Och huset är stort. Fjärrvärmen skulle dras in men sånt går ju inte i den takt man själv kunde önska. Till råga på allt så valde de just de dagarna då termometern faktiskt visade på minus. Jag misstänker att det gått åt en hel del levande ljus för att desperat försöka värma lite när de traskar runt iklädda dunsockor och sovsäckar (eller hur de nu gjort).

För vår del så har det inneburit att vi förvånat insåg en torsdag att utanför vår infart hade man grävt en lång grop. Inte en chans att komma ut med bilen och ingen som helst förvarning. Turligt nog hade sambon semester och jag åkte buss och till dan efter hade de lyckats plocka fram nåt att lägga över så att det går (med en viss nervös känsla) att komma ut med bilen. Lustigt, man kan ju fråga sig om de inte såg att det stod ett hus där, med en utfart och med en bil (som dessutom stod hemma). Först vid 11-tiden ringde de på och frågade ursäktande om det var så att vi behövde komma ut. *hmmm* hur tänkte de då? Nu får vi leva med vallgraven, antagligen till efter nyår för inte tror jag att de kommer hit i mellandagarna och fyller igen.

Man kanske kunde bygga en sån där fällbro med kedjor, som på riktiga slott *fniss*

1 kommentarer

Birgitta Samuelsson

23 Dec 2007 10:05

HEj!
HÄR HAR JAG SUTTIT VID MIN KRÅNGLANDE DATOR OCH SKRIVIT ETT LÅNGT INLÄGG OM FÖRST OCH FRÄMST TOMTEN MEN ÄVEN OM ERA UTKYLDA GRANNAR OCH DEN "LIVSHOTANDE" FJÄRRVÄRMEGROPEN (TÄNK OM DET BÖRJAT BRINNA - HOS ER!), OM EV JUL"FIRANDE" OCH ANDRA VIKTIGA ÄMNEN - SÅSOM TILLFÖRSEL AV EL TILL HELA SVENSKA FOLKET UNDER STUNDANDE HELGER OCH MIN EGEN PLANERING FÖR DE NÄRMASTE DAGARNA (RÖJNING,STÄDNING, TVÄTTNING TILL TONERNA AV BL A
TOM WAITS, LARS EKBORG I FÖRKLÄDD GUD, DEN ISLÄNDSKA "RIDOM,RIDOM", VI ÄRO TUSENDEN, ALLAN PETTERSSON, SCHUBERT , WIEHE, BACH, BARBRO HÖRBERG OCH MYCKET ANNAT. LITE´ GOD MAT O DRYCK IBLAND.
SAMT NÖDVÄNDIGA VILOSTUNDER. (I NÅGRA AV MINA VÄRSTA STUNDER FUNDERAR JAG PÅ HUR ALTERNATIVET 1996 VARIT -AMPUTATION OCH "TRÄBEN")
EFTER DETTA FÖRSÖK TILL EN "KORTFATTAD" SAMMANFATTNING AV DET LÅNGA INTRESSANTA INLÄGG JAG SKREV FÖR DRYGT EN TIMMA SEDAN SÅ UNDRAR JAG BARA HUR FASIKEN MAN GÖR FÖR ATT DET MAN SKRIVER INTE BARA HUX FLUX FÖRSVINNER - MITT FRAMFÖR ENS ÖGON???
DET ÄR INTE FÖRSTA GÅNGEN DET HÄNDER.
VAR ÄR NI UNDER KOMMANDE HELGER? BORLÄNGE? GÖTEBORG?
UTLAND? INLAND? HEMMA?
VAD HETER ER VÄN - DEN KVINNLIGA POLISEN? NAMN O ADRESS, TACK.
HA DET BRA ALLA TRE - ALLTSÅ ÄVEN OFELIA!
KRAM FRÅN
GITTAN

Kommentera

Publiceras ej