Under utveckling

0kommentarer

Ja, så är det. Ständigt under utveckling. Har man väl kommit igång så är det svårt att sluta. Skulle inte förvåna mig om jag blir en sån där pensionär som går på Folkuniversitetet när jag egentligen ska sitta i gungstolen. Men det är ju så kul. Och jag väljer ju sånt som intresserar och fascinerer mig.
 
Jag gick in på antagning.se för att kolla in höstens kurs i Kreativt skrivande. Och så upptäckte jag att idag var sista dagen att anmäla sig till sommarkurs. Jamen man kan ju bara kolla, tänkte jag, kolla om det finns något intressant. Det slutade med att jag nu har anmält mig till en sommarkurs på distans i Växjö - Chick lit, en kurs om kvinnor i litteraturen. Tänkte att det kan vara intressant för mig och för den bok jag skriver på. Sen anmälade jag mig förstås till Kreativt skrivande III (halvfart, distans), en kortare kurs "Att skriva på webben" (distans 7,5hp) och IT-rätt (distans 7,5hp). De kortare kurserna löser av varandra och går på halvfart plus att jag kan delvis göra dem på arbetstid. Skriver gör jag ju hela tiden.
 
Nu finns det inga garantier för att man kommer in på alla kurserna. Det beror ju helt på hur många som söker. Jag har sökt kurser för webben förut där konkurensen varit hög. Så vi får se. Sen har jag ju inte heller tackat jag till allt än. En tjej på kursen i Växjö frågade mig om jag hade något speciellt mål med kursen. Hon hade inte det, läste mest för att det är kul. Och lite så är det ju för mig också. Jag läser ju för att jag verkligen behöver det stödet för att våga komma igång med skrivandet. Sen när det gäller det där med utbildning .. ja, jag vet inte. Det är så mycket snack om att man ska utbilda sig. Men här sitter jag mer 345 hp och det har tyvärr inte gett mig den där tryggheten av ett fast jobb. Än. Men det stoppar inte mig från att gå vidare. Jag kan helt enkelt inte stå still. Eller så har jag ett liv som känns otillfredsställande :) Hur det än är så ser i alla fall jag fram emot sommarens kurs. Lite böcker att läsa i hängmattan kanske? Kan det bli bättre.

Kommentera

Publiceras ej