Morgonens dilemma

0kommentarer

Vaknar när sambon går upp och kan inte somna om. Jag som får. Speciellt idag får jag sova lite längre. Men sömnen vill inte komma tillbaka. Varför jag sträcker mig efter mobilen och startar upp twitter kan jag inte riktigt förklara. Antar att jag vill förmedla mitt dilemma till omvärlden. Där möts jag av Paolo Robertos twitter "Snooze eller löpning? Jag säger inte att det är enkelt..." Jag försöker snooza. Det går inte så bra. Efter fem minuter ger jag upp. Jag får väl börjar jobba tidigt idag då så kan jag sluta tidigare.
 
Dusch, kläder och tidning till frukost. Med kaffekoppen på väg upp i trappan stannar jag. Vänder tillbaka ner till köket. Häller kaffet i en termosmugg. Tar på mig ytterkläderna och ger mig ut på en morgonpromenad. 
 
 
Jag har länge varit sådan som finner mina mest kreativa stunder och tankar när jag är ute och går. Det kräver en promenad på strax över 15 min, för det är först då jag rensat bort skräptankarna och de nya trillar in. Idag har jag mycket kreativt arbete som ska göras så vad kan väl inte vara bättre än att börja morgonen med en promenad. Och nu, efter en 30 min runda med kyla bitandes i kinderna känner jag mig nöjd och redo att anta dagens utmaningar.
 
Ibland är det värt att unna sig 30 min.
 
dagar, jobba, kreativ, morgon, promenad,

Kommentera

Publiceras ej