Måndag, semesterns första dag

0kommentarer

Ingen klocka som ringde i morse. Underbart att få sova och ändå veta att det är vardag, någon annan jobbar, men inte jag. Då är det semester.

Listan är påbörjad. Jag fyller på den när jag kommer på saker eller så blir det som i helgen, när jag  plötsligt satt där och sydde gardiner till sovrummet som inte var planerat. "Råkade" hitta tyg på stan som bara var så perfekt. Men det blev ju bra. Så jag skrev upp det på listan. Fast jag har inte kunnat stryka det än för gardinstången ska flyttas och lustigt nog så är det segare att få det gjort än att sy gardinerna. Men imorgon så.... Idag annars har det inte funnits någon lust eller inspiration så idag har jag bara slappat.

Köpte semesterns första bok förresten. Eftersom jag älskar pocket så blev det förstås en sådan - Mons Kallentofts: Sommardöden. Ser lovande ut även om det känns lite lustigt att läsa om en juli i Linköping som är hetar än någonsin. Här är inte riktigt lika hett även om det är juli. Fast ganska behagligt faktiskt.

   

Kommentera

Publiceras ej