Verkligheten är inte som på teve

0kommentarer

Förra helgen åkte sambon bort och jag passade på med min kupp - att göra om hans garderob. Alltså, göra om den till linneförvaring *he he* så får han ta skåpet där ute till sina kläder istället för att de ligger i en hög i en garderob menar jag. Men det är inte som på teve. Ni vet, de där programmen där man på några timmar bygger om ett hus och får ihop det hela just precis innan "familjen kommer". Nä, i verkligenheten står man upp och ner i garderoben och tror att det är katten som väsnas i trapppen och så står plötsligt sambon där och undrar varför alla hans saker ligger i en hög på golvet i rummet där ute. Ja ja, då får han ta hand om sakerna själv tycker jag :-)

Är man sugen på att göra om och har en del IKEA saker så kan jag rekommendera en hemsida som heter Ikeahacker och som verkligen kan inspirera till att göra nya saker av IKEAs sortiment. Har man en soffa från IKEA eller kuddar kan man istället göra om dem med lite ny klädsel och tyger från Bemz.

Ja, det finns en del inspiration att hitta på nätet om man vill det. Fast.... det är klart, någonstans måste väl internet ta slut... där hittar du också bra tips på vad du kan göra.





             

Kommentera

Publiceras ej