Vår, små tecken att uppskatta

0kommentarer

Visst är det väl en härlig tid, den här nu, när man uppskattar små tecken som visar sig varje dag. I torsdags t.ex så såg jag räven igen. Jag har tänkt mycket på honom minsann nu under vintern och undrat om han fanns kvar. Men så i torsdags så var han där på fältet. Skönt. Ett annat fält vi åker förbi är fullt av svanar. De är så många att man inte kan räkna dem. Tranorna har inte kommit dit riktigt än men jag har sett några så de är på väg. Och så i fredags hängde jag ut tvätten. Igår också och då kom en liten brummande humla förbi. Mysigt. Å så har vi alla dessa motorcyklar.... det riktigt suger i mc-tarmen. Sambon åkte en repa runt stan igår. Kom hem med ett sånt där lyckligt flin över hela ansiktet. Själv får jag vänta tills batteriet är upphämtat i Göteborg (det blir i påsk).

Tänk vad man kan uppskatta små saker i livet.

Kommentera

Publiceras ej