Betyg

1kommentarer

Igår fick jag äntligen ett utlåtande från Högskolan och projektledningskursen jag gått under hösten. Nu kan jag skriva in den i mitt CV för nu är jag godkänd och klar.

Fast....

Man blir ju lite kluven. Vi, min generation, som vuxit upp med föräldrar som minns det gamla betygssystemet med stora A och lilla a blir lite konfysa. Jag menar, jag fick C! och det känns ju inte alls bra fast omvandlat så är ju det ett VG vilket känns mycket bra. Dessutom tror jag inte att han (läraren alltså) delar ut högre betyg än så, inte i den här gruppen. *hmmm* Det kommer att ta tid för mig att ta till mig det här.

Nu är jag klar i alla fall.

Tyvärr så finns det andra på kursen som nog också är "klara" och som skriver ut det i sitt CV. I ett CV där det inte framgår att den här personen i princip bara "glidit" med, fått sitt namn inskrivet på ett arbete hon knappt deltagit i. Stackars den arbetsgivare som anställer henne. Den får ett stort bekymmer på halsen, hela hon är ett stort bekymmer. Jag hoppas att jag aldrig mer behöver träffa på denna otrevliga person.

Nu var det sagt också.

Livet går vidare!

1 kommentarer

Birgitta Samuelsson

12 Feb 2008 10:22

GRATTIS och STOR KRAM!
Gittan

Kommentera

Publiceras ej