Förvirrande dagar

0kommentarer

Vet inte hur eller varför men på måndag eftermiddag fick jag plötsligt känslan av att det var onsdag dagen efter. På tisdagen fortsatte det. Och onsdag. Det innebär med andra ord att jag idag borde känna fredag och om jag nu gör det, vad händer då i morgon, glömmer jag bort att gå upp då? Jag har full förståelse för dagvilsenhet om man varit på resande fot eller haft ledigt. Det har inte jag. Inte den här gången. Helgen var en av de första på länge som jag varken var sjuk eller reste. Jag kunde bara vara. En sån där helg som man behöver ibland. Kanske är det det som är orsaken, att jag faktiskt hade en helt vanlig helg utan störningar? Hur som helst så tar vi och rättar till det i helgen och blir bjudna på middag i Ljusdal. Få se om jag kan hålla mig från att hoppa av på vägen och besöka mitt lilla pepparkakshus.  Å andra sidan, isbeläggningen på vägen lockar inte riktigt till promenaden. 
dagar, helg, jobba,

Kommentera

Publiceras ej