Våren är på väg

0kommentarer

Nu är det klart att vintern är över i pepparkakshuset men ibland blir man lite tveksam. April skapade ju verkligen förvirring då man ena dagen tog av sig jackan och svettades och andra dagen letade fram vinterskorna och vantarna igen.
Jag har i alla fall varit uppe i stugan några gånger. Vid ett tillfälle hade jag med mig skilla och rabarber som åkte ner i jorden. En kryddhörna är också påbörjad. Jag älskar ju kryddor så detta är ett måste. Hittade en gammal planka också som jag satt dit för stunder då man vill sitta och njuta.
Frida gillar verkligen plankan
Vi åkte upp till Valborg också och då blev det dags att provflyga draken. Sonen och jag gav oss ut på fältet och sprang. Till slut fick vi upp den i luften minsann.
Lite pyssel har jag ägnat mig åt också medan jag var där. Jag har tagit ett gammalt cykelhjul som jag målade med vit metallfärg. Lidade sedan lite belysning runt. Hade en från i julas som inköptes på Rusta och som är vit. Har också köpt upphäng av vita kedjor. Den kostade väl inte mer än 15 kr tror jag på Dollarstore eller vad det nu var. Hade lite plastblommor som jag fick dit och till slut hängde jag lite vackra tunna band som hänger ner. Är faktiskt väldigt nöjd med resultatet. Sånt här får mig att må bra.
Jag har inte sett den lysa på kvällen än men den är inställd på timer så nästa gång vi åker upp får jag väl ta en titt. Den gav mig en känsla av midsommar. Så vit i allt det bruna och mossiga. Hade tänkt hänga upp den i ett träd men jag verkar ha lite ont om lämpliga grenar. Hade ont om tid också så nu hamnade den upphängd vid huset. Planen är nog att hänga upp den någonstans bakom huset, i skogen, men det kommer senare. När vi röjt lite där tänkte jag mig lite ställen man kan "vara på" där också. Grillplats (sån där man hade med scouterna) till exempel.

Kommentera

Publiceras ej