Ett nytt oskrivet blad vid namn 2011

0kommentarer

Lustigt det där, att man på nåt sätt ser sin chans att nystarta bara för att det är ett nytt år. Det är som att stämma träff med någon, man väljer oftast hel eller halvtimme men sällan fem över eller varför inte 17 minuter över? Vi är ganska inrutade vi människor. Jag tror vi mår bäst så.

Nu är det i alla fall att nytt år igen, ett oskrivet blad som ska fyllas på efter hand. Ibland önskar man kanske att man kunde se in i framtiden och skriva dit det första kapitlet redan nu, men det går inte. Och bra är nog det. Det gäller att lära sig att leva i nuet, våga låta saker och ting forma sig själv, släppa kontrollen och "go with the flow". För min del så är det nog just det som gäller i år, att flyta med i strömmen. Jag vet egentligen bara på ett ungefär vad som gäller det första kvartalet, med jobb tänker jag på då framför allt. Vad som kommer sen har jag ingen aning om, men istället för att oroa mig så tänker jag försöka se framåt med spänning.
Det som blir det blir och det som är det är - klokt sagt att hundraåringen som klev ut ur ett fönster.
Hittills kan jag bara konstatera att de "tokiga" val jag gjort den senaste tiden varit helt rätt. Det bådar gott!

Kommentera

Publiceras ej