Snacka om mat... snudd på snabbmat...faktiskt

0kommentarer

Sambon är borta några dagar så jag kan passa på att äta sånt som han inte gillar. Som fyllda paprikor och sallad gjord på bladpersilja. Måtten får du hitta på själv, här kommer ingredienserna.

Fyllda paprikor:
Valfri köttfärs (jag valde kalvfärs den här gången)
ägg
grädde
salt & peppar
mögelost
valfri paprika (jag gjorde tre olika, röd, grön & orange)

Blanda och fyll, sen in i ugnen 200-225 grader. Tiden beror på storlek på paprikor men det går realtivt snabbt.

Sallad på bladpersilja:
en knippe bladpersilja
rödlök
rostade pinjenötter
kapris
flingsalt
pressad citron
olivolja

Blanda och ät - gott gott!

Sambon blev lite avis på kalvfärsen *hi hi* men vafasiken, han är ju på Gotland och blir säkert bjuden på en massa god mat så jag har inget dåligt samvete. Å andra sidan så kommer jag nog göra det här igen och då får han en biff eller köttbulle modell större medans jag fyller mitt kött i paprikan. Det är ju bara den han inte gillar. Sen får han väl ta vanlig sallad till för han gillar varken persilja eller kapris.

Mumsigt och alldeles lagom var det för mig i alla fall.

 

Kommentera

Publiceras ej