Studiedisiplin...

0kommentarer

Jodå, igår lyckades jag logga in på blackboarden och jag har fixat första uppgiften - att gå med i en grupp. Hoppas jag. Det är jag och tre till. En som bor i Uppsala och vi andra tre i Gävle, lustigt nog, av en ren tillfällighet. Vi får se, det kan till och med bli så att vi ses vid nåt tillfälle men inget vi haft för avsikt när gruppen startades. Det jag fastnade för med den här gruppen var att det var fler än jag som skulle använda kvällarna till pluggande och dagarna till jobb. Känns bra att man liksom är på samma plattform. Hoppas jag.
Nästa uppgift är att läsa en av böckerna - vetenskapsteori för nybörjare - och sen skriva ner på max 3 sidor om kunskap och vetenskap. Minns inte just nu exakt frågeställningen men det spelar inte så stor roll än. Nu ska vi läsa och på måndag ska vi börja diskutera. Den 6/2 ska uppgiften lämnas in. Ärligt talat så känner jag väl lite si och så för den här boken, alltså man har ju läst förut, men det är ju lite standard. Nä jag hade hellre börjat läsa boken om gruppens psykologi (som jag smygtittat i). Men man får väl hålla sig lite och beta av den här först.

Men det där med disiplinen.... sitter här med teven på, bloggar men... boken ligger på mitt ben, det gör den. NU! Ska jag läsa... jodå... vetenskap och teori och kunskap och...

Kommentera

Publiceras ej