Saker jag inte förstår... del 1

0kommentarer

Det finns saker jag inte riktigt förstår, som...
Varför sambon stänger av vattenkranen till tvättmaskinen men inte tar ut tvätten.
Varför killen på Frasses spolar trottoaren med hett vatten - när det är -10 ute!
Hur ett så litet organ som en näsa kan producera sådana otroliga mängder snor.
Svaret jag får "så länge G (han jag jobbar åt) inte gastar högt är det okej" när jag ringer jobbet och säger att jag blir hemma imorgon också -  alltså, glömde jag säga att jag var sjuk?
Hur katten tycks höra någon skillnad i röstläget när jag ropar på henne antingen för att slänga ut henne eller ge henne mat. För mig låter det likadant men hon kommer bara när det är mat.
Varför det finns de som alltid måste rätta småfel när det viktiga är kontexten.
Hur högskolan kan utesluta en stor mängd studenter från att få den information det borde få enbart p.g.a att de kräver att man använder internet explorer.
Hur banken precis som högskolan kan utesluta en stor mängd kunder från vissa funktioner (e-legitimation t.ex) på grund av att de inte använder internet explorer.
Varför det finns så otroligt dåligt utbud av herrskor.
Varför man bygger alldeles för små rondeller som varken bussar eller långtradare kan ta sig vettigt igenom utan att komma åt mittenrondellen som man fyllt med grus. Grus som sen ligger utspridd i rondellen och utgör onödig risk för motorcyklister.
Hur en servitör på en fin och dyr restaurang kan tillåta sig att negativt kommentera sina gäster val av mat. Bara för att man nte vill ha pasta eller potatis.
Att det finns de som tycker sig ha rätt att ifrågasätta de val man gör i livet.
Människor som ställer frågor de inte är intresserade av att höra svaret på.
 
Fortsättning följer...


    

Kommentera

Publiceras ej