Nyårslöften?

1kommentarer

Allvarligt talat, det säger sig själv, nyårslöften är till för att brytas så ge sjutton i dem redan från början. Och varför säger jag nu detta? Jamen tänk efter, varför ger man nyårslöften? Oftast just för det faktum att det är nyår, löften ska ges då. Redan där är det alltså dömt att misslyckas. För att ett löfte ska ha någon chans att lyckas måste det finnas en vilja och tanke bakom, ett beslut fattat om att det här är något man verkligen vill och har ambitionen att genomföra. DET kan man man göra när som helst, någon nyårsafton behövs inte för sånt. Själv har jag för några år sedan beslutat några saker, bland annat att aldrig ge nyårslöften och att aldrig börja banta på en måndag. Och! detta var inte något nyårslöfte utan ett beslut som togs mitt under pågående år och just för att det var något jag verkligen ville och tror på. Det har jag hållt nu i tre... eller är det fyra år? Vet inte och det spelar ingen roll, det står fast.

Mitt löfte för år 2009 - stegutmaningen -  togs långt innan nyår. Det går riktigt bra. Jag och min stegräknare är numera ett troget par och just nu tar vi oss runt Göteborgsvarvet. I februari hoppas jag ha tagit mig till Örebro *he he*. Växjö är 60 mil så dit får vi väl se när jag når....

På återseende!

1 kommentarer

Mikaela

19 Jan 2009 09:44

fast jag (som inte brukar ge nyårslöften) är jättenöjd med mitt i år. Att fira mera. Både stort och smått.

Kommentera

Publiceras ej