Det har hänt nånting därute.

2kommentarer

Jomen alltså, när jag tar bussen hem från jobbet så är himlen fortfarande lite ljus. Jag som "vant" mig vid att åka till jobbet i kolmörker och sen hem i samma mörker, nu kan jag plötsligt ana att det funnits ett ljus under dagen. Förra veckan var sambon och jag så duktiga och tog oss ut 10 minuter på fika eller lunchrasten, bara för att få lite sol i ögonen. Men den här veckan har det inte hunnits med. Eller glömts bort. Idag har ju jag ledigt, vilket är helt underbart skönt, och när jag gick till brevlådan för att hämta tidningen så hörde jag en hel kör av fåglar som kvittrade. När kom de? Ja, jag ska säga att jag är en höstmänniska, jag älskar hösten med alla färger och den rena klara friska luften. Men den här tiden, de här stunderna, när man går ut en morgon, luften är stilla, snön ligger som ett svalt täcke på marken och fåglarna stämmer upp, ja den tiden är helt underbart njutfull. Det är då man ska stanna upp, bara vara en minut och spara sinnesfriden i minnet för att kunna plocka fram när det behövs som bäst.

2 kommentarer

Mia

23 Jan 2009 15:11

Tänk att ljuset till o med når upp till dig! Här nere är det bristvara! Även dottern har haft kallt i NY, hon som verkligen AVSKYR kyla hehehe. Jag längtar efter sol, jag vill ha sol o om 127 dagar, 15 dagar och 29 timmar (i skrivande stund) har jag definitivt sol! Ska ni inte ta o haka på??

Mia

23 Jan 2009 15:31

Å du om ni hakar på så finns det resor från Arlanda för 7800 samma hotell samma våningsplan o garanterat rummet brevid varandra (för jag får väl snacka med James/Dimitris :) )

Kommentera

Publiceras ej