Det är synd om människan...

0kommentarer

Jag tycker synd om min sambo. Han såg så glad ut när bilen startade och hojtade glatt "sovmorgon imorgon!" (5.30). Sen stannade bilen igen. Bränslepumpen är paj. Sådana finns på Biltema för 350 spänn. BIltema ligger i Uppsala, skulle öppnat här i maj förra året men nu blir det först i höst. På just vår årsmodell av bil så är bränslepumpen i en enda stor sammansatt del vilket betyder att den inte alls kostar 350 utan 3.700kr istället.

Jag tycker synd om mig, för nu blev det buss den här veckan också. Åh, vad jag längtar efter våra frukostar i bilen, min termosmugg med te, mackan....och P1 med nyheterna.

Fast ska jag vara ärlig så var det ändå en bra vecka att åka buss och låta någon annan köra för det har snöat rejält. Vintern kom.

I helgen kommer syskonen och firar påsk. Det blir till att gå några vänder fram och tillbaka till affären om jag ska lyckas få hem all mjölk, yogurt, potatis mm. Tänk vad mycket motion jag får *ler*. Som tur är så lyser det just nu en fantastisk sol över Gävle. Håll tummarna för att den håller sig där hela dan, då kan det nästan vara värt att vara utan bil. Jag får väl leda cykeln och lägga packningen på den. Det löser sig nog.

Kommentera

Publiceras ej