Tänk att så lite kan göra så mycket

0kommentarer

Jepp, då har man avverkat 130 mil, alltså tillsammans med Smålandsresan, och det är bara början på säsongen. Sambon tror att min hoj glömt bort att den går på bensin. Jag tror det bara är ren avundsjuka *he he*. Tankade nästan 12 liter och då hade den gått strax över 30 mil. Jag kommer alltså fram å tillbaka till jobbet minst två dagar eftersom den rymmer 18. Han, sambon, måste tanka i princip efter varje jobbdag. Förra året drog den också lite men nu drar den ännu mindre och det antagligen för att jag bytt några gummiringar. De andra hade spruckit och läckte ut en hel massa luft som behövde vara kvar i motorn. Tänk va, vad lite som kan behövas. Och jag har lärt mig nåt - att byta insugsgummin på hojen.

Idag monterade jag på en pakethållare som jag beställt från Bike i Trollhättan. Det känns.... ovant, att se den där, men jag vänjer mig nog. Tankar som "töntigt" och liknande dyker plötsligt upp i skallen *ha ha*. Fast jag tror att det kan vara en bra investering faktiskt för den kommer att underlätta en hel del. Undrar bara var sambon ska surra fast sin packning... för han har inte så mycket möjlighet på sin hoj. Inte blir det hos mig i alla fall, nähä! Han får väl spänna på sig en ryggsäck eller nåt *he he*.

Soligt soligt väder är det också. Jag har pyspunka på bakdäcket men tar kanske hojen till jobbet i morgon i alla fall. Dit och tillbaka går det bra, längre sträcker är kanske inte lika vettigt. Motorcyklar är nämligen inte som bilar, att man bara kan rulla in på macken och fylla på däcken. Nä, de ska ha stått i minst 3 timmar innan man kollar lufttrycket. Vi har utrustning hemma så jag behöver aldrig fundera på den biten. Så kan det vara.

Och vet ni vad som är bäst idag? Att det bara är två dagar kvar på veckan - jihaa!

Kommentera

Publiceras ej