Dansgolv

0kommentarer

Berättade jag om dansgolvet? Tror inte det.

Det är ju inte helt ovanligt när man kommer utomlands att det inreds med en väldigt massa kakel. Antaligen för att det är lättstädat. Men ett dansgolv gjort av kakel är väl kanske inte det mest lämpliga. Till råga på allt så har sambon tagit sina boots och de är hala, han märkte det när vi var och dansade en gång här i stan. Jag har också stövlar på mig men min erfarenhet av att ha dansat med dem är mer ont i fötterna för att de var nya, inte hala. Men när vi sitter där vid bordet så känner jag på golvet. Borden där vi äter är i en stor sal där hälten är dukat för sittning och hälften för dans. Sambon sitter bredvid mig så jag böjer mig fram och säger "känn på golvet, det är halt". Jodå, vi konstatera båda två att inte bara hans stövlar är hala utan också mina. Alltså går vi väl förberedda, på att halka runt som bambi på hal is, upp på dansgolvet. Det är inte halt alls! inte det minsta......???...... Nä, tvärtom så är fastnar man nästan och att försöka bugga med lite snurrar, ja det är nästan omöjligt, man får trampa runt i snurren. På golvet har man smetat ut något för at göra det strävt och det är inte förrän klockan och dansen börjar närma sig midnatt som golvet börjar bli lite drägligt och jag, inser ganska snart att det här kommer att kännas i benen imorgon *ha ha*.

Morgonen efter, när vi ska packa tittar vi under sulorna. Det ser ut som svarta hål men istället är det någon mysko massa som klumpat ihop sig under. Intressant.... jag undrar vad det var för nåt? Men det var nog bra att man var förutseende, även om jag tycker att de kunde snålat in liiite på det.

Kommentera

Publiceras ej