Cykelmotion

0kommentarer

Cykelmotion

En sån här bra sak har vi investerat i på Biltema. Den kostade 695kr och man kopplar sin vanliga "racer" på ställningen och sätter sig sen ner och trampar som på en motionscykel eller som om man var ute och med möjligheten att ställa in olika motstånd. Så nu ska här cyklas.... Vi ställde den med utsikt mot balkongen och kan väl bara hoppas på att den inte hoppar ur och fortsätter ut där *hi hi*.

Sambon tyckte att vi skulle ha som mål att trampa minst 60 min i veckan uppdelat på x antal tillfällen, låter kanske inte så mycket men börjar man räkna tio minuter så är det plötsligt om dagen som gäller och ... ja ni vet hur det är, man har ambitionen men det blir liksom inte alltid av. Nu har vi i alla fall satt upp våra namn på wrightboarden i arbetsrummet och där skriver vi upp varje gång vi cyklar (med start den 11/2). Sen lägger vi in det i ett exel och gör en kurva av det för att se hur vi lyckats. Blir lite tävling mot varandra alltså. Naturligtvis blev ju sambon sjuk här i veckan med feber så jag kunde lugnt trampa på några gånger så nu är jag uppe i 35 minuter. Stackars sambon försökte ta igen en del idag och har trampat på i 21 minuter (men jag ska sätta mig senare idag). Han vägde sig också efteråt och blev jublande glad när vågen visade 1 kg mindre! Wow! 1 kg på 20 min. Trampar man på i några timmar så ser man ju snart ut som ett benrangel. Fast jag försökte påpeka att det mesta nog var vätskebrist, ungefär som när man har maginfluensa och tror att man gått ner jättemycket fastän kroppen är nästan uttorkad. Men det är klart, så glad som han såg ut så får man väl inte ta ifrån honom hoppet helt.

Kommentera

Publiceras ej