En aha-upplevelse

0kommentarer

Åkte förbi en reklamskylt där det stod - syns du inte så finns du inte.

Jag syns inte! Ja, det blev ännu tydligare för mig när jag såg en bild på mig själv, på hojen. Hojen är svart, mitt skinnställ är svart och även hjälmen. Men att jag skulle vara fullt så osynlig hade jag inte förstått förrän jag såg den där bilden. I teoriboken står det att man kan sätta reflex på sin hoj, på backspeglarna t.ex. Så jag bestämde mig för att skaffa reflex, töntigt eller ej, jag vill synas.

Enkelt gjort.... nä! Åkte runt hela stan, frågade överallt, mackar, bilhandlare, mc-handlare, cykelhandlare - nada! Letade på nätet och hitta på touringbutiken för ca 40 spänn. Jättebra! *öh* förutom att frakten kostar 80... Höll på att ge upp tills jag av en tillfällighet passerade jag biltema. Man kan ju alltid höra sig för i alla fall. Sagt och gjort, det fanns reflextejp i div. olika färger, till humant pris.

Nu sitter det vit reflextejp på mina backspeglar, får väl se om jag syns nu då

Kommentera

Publiceras ej