Aaaah tisdag!

0kommentarer

Ljuva tisdag. Det är nog bästa dagen på hela veckan. Det är nämligen den dan då jag får sovmorgon och får ligga kvar i sängen när sambon går upp *mmmm*. Har aldrig uppskattat det riktigt på det här sättet förut, det blir liksom inte så när man inte har jobb. Men nu har jag det. Tisdagar är den dag som jag går till högskolan på föörmaiddan och läser projektledning. Visserligen kommer jag att få jobba sent ikväll för jag måste ju ändå få ihop mina timmar, men det är okej. Framför allt så är det himla lugnt och skönt. Ja riktigt behagligt att få fixa sina saker när lugnet ligger över arbetsplatsen. Den här gången sover inte bara jag kvar utan även min sambo. Det finns ju liksom inte så mycket att göra där i baracken mer än att sova, eller kanske läsa lite i en bok. Då är det trevligt med lite sällskap.

På fredag tar sambon revanch, då jobbar han i stan och jag får ta 5.20-bussen *ler*. Fast då kan man väl förvänta sig att middan står på bordet när man kommer hem va?

Nä, högskolan var det - iväg!

Kommentera

Publiceras ej