Mörkret

1kommentarer

Den här veckan har det varit mörkt. Av soluppgången har vi inte sett någonting och i fredags när bussen körde in vid jobbet så var det fortfarande mörkt. Känns lite konstigt för när vi åkt hem har det också varit mörkt. Ja, inte för att det är mörkt vid fyra när vi slutar utan för att vi ägnat tiden direkt efter jobbet till spinning och boxercise eller hämtning av bil på verkstan. Då, i bästa fall, kommer man ut precis när solen dimper i backen.

Men i natt byter vi tid - härligt! Måndag morgon kommer att kännas underbar. Sen är det väl slut *ha ha*. Det är ju som när man får löneförhöjning, den märks bara första månaden, sen räcker lönen likt förbaskat inte till längre. Fast fördelen med att flytta tiden är ju att man kanske får åka mot soluppgången några dagar till.

Idag förresten, så är det två månader sen jag började jobba. Och jag har redan kommit in i den där längtan efter sovmorgon, helg och ... ja snart är det väl semester?

1 kommentarer

Mia

28 Oct 2007 22:21

Kära gumman! Välkommen till ekorrhjulet! Så är det att jobba heltid, jämnt o ständigt. Jag längar alltid efter semester, jag. Nu är det bara en och en halv månad kvar tills vi åker. Janne är så på att åka till värmen att jag inte kunde hålla honom stången längre. Nej nej,jag har inte avslöjat att vi ska åka över jul, nej. Jag fick fejkboka en resa den 19 januari. Bara så att han skulle lugna sig. Det underlättar faktiskt lite också, nu kan jag fråga honom var han har sina badbyxor i stället för att leta ihjäl mig efter dessa minimala små svarta saker.
Ha det så bra i livet! Sköt om dig!
/M

Kommentera

Publiceras ej