Bröllopsbestyr i Polen - Katowice

0kommentarer

Polen - Katowice

Förra veckan fick vi inbjudan till bröllop. Jisses vad länge sen man var på nåt sånt. Efter att ha kommit en bit in i inbjudan gick det upp för mig att tillställningen ska vara i Polen. Där har jag aldrig varit men skulle vilja åka till. Nu är det en av sambons arbetskollegor som gifter sig. Han är finsk och hon är polska. Ett mycket omaka par skulle jag vilja säga, men ett par som består av två omaka människor och det är väl kanske därför det funnit varandra. Så klart gick jag genast ut på internet och letade billigt flyg. Hittade för 1800/person men tänkte att jag nog får leta vidare om det ska bli av. Och vad händer dan efter? I min inkorg på jobbet dimper plötsligt ett mail ner från sambon med beskedet att resan är bokad. Flyg från Skavsta den 25/1, hem 27/1 för 754 kr! Priset gäller för två personer till Katowice fram och tillbaka. Då kan man ju inte tacka nej. Dessutom är biljetterna ombokningsbara. Alltså, om vi ångrar oss kan man lätt ändra namn och låta någon annan gäst ta över biljetten. Festen ska vara på ett hotell där vi också får boende runt 200kr/person och natt. Det dyraste lär bli taxiresan från flygplatsen för hyrbil är både dyrt och rekommenderas inte. Deras infrastruktur är som den är och folk kör som dårar. Vänner till oss gjorde misstaget att åka motorcykel genom Polen. De beskriver det som en skräckupplevelse, speciellt när långtradare brakade förbi dem i alldeles för hög hastighet. Då ska ni veta att det här inte är några customåkare utan sporthojsfolk. Nä, taxi får det bli.

Om du tittar på bilden och letar efter Krakow så ligger Katowice snett uppåt till vänster.

Ska bli en himla kul januariutflykt!

Kommentera

Publiceras ej